onsdag 19 december 2012

Äntligen igång med kameran igen

Nu har jag äntligen sett till att börja ta lite bilder igen. Var på julmarknad i Söndags och då fotade jag en hel del. Bland annat skapade jag ett stilleben, av en pall, två påsar med knäck och en julkärve. Blev riktigt bra - tror jag - har nämligen ännu inte haft tid att framkalla bilderna i mörkrummet.

I måndags fick jag prova en slags kamera som jag aldrig tidigare provat. Det var en jaktkamera utrustad med GPS som används för att jaga bland annat vildsvin. Tydligen är det förbjudet att använda den vid jakt om man inte har ansökt om tillstånd innan. Men jag skulle ju inte jaga, utan bara prova den.

Bilderna blev inte jättebra, men det var ganska roligt att ha testat. Känner att jag fått mersmak för "fotande" igen, kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar